top of page

ΜΙΑ ΚΑΤΑΤΡΕΓΜΕΝΗ ΜΕΓΑΛΟΦΥΪΑ


Women Miners, Van Gogh, 1888

Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ ήταν ένας ευγενικός βασάνης που στη ζωή μου έμοιασε όσο ελάχιστοι άλλοι στον Ιησού Χριστό. Παραθέτουμε τη σκηνή της "εκδίωξης από το ναό" των εμπόρων του Ιησού, όπου ο Βαν Γκογκ διώχνει οργισμένος τους αντίστοιχους Φαρισαίους κατηγορώντας τους για υποκρισία.


Χριστός που κρατάει ψηλά το φραγγέλιο, Χαλεπάς Γιαννούλης

Στην ουσία ο Ιησούς δεν έδιωξε εμπόρους από το ναό, αλλά τους τοκογλύφους ιερείς και γι' αυτό ο Άνας και ο Καϊάφας Τον σταύρωσαν, διότι τους χτύπησε εκεί που πονάγαν και όχι επειδή επειδή έδιωξε κάποια φουκαριάρα που πούλαγε σανδάλια. Οι ανεξοίγνωμοι και ανεξοίθρησκοι Ρωμαίοι αποδέχτηκαν το αίτημα των ανεικονικών Ιουδαίων να μην κυκλοφορεί εντός του ναού ούτε καν η μορφή του αυτοκράτορα στα επίσημα νομίσματα. Και δέχτηκαν για να μπαίνουν οι πιστοί στο ναό να ανταλλάσουν το επίσημο νόμισμα που είχε τον αυτοκράτορα πάντα (το νομισματοκοπείο είχε και μια αποστολή πολιτικής ενημέρωσης της αχανούς αυτοκρατορίας και έκοβε νομίσματα σαν να έστελνε μήνυμα ότι άλλαξε το αφεντικό στη Ρώμη) με ένα απλό κομμάτι ασημιού που ήταν το νόμισμα του ναού. Όμως οι ιερείς σιγά-σιγά από 1:1 (ένα-προς-ένα) μετέβαλαν την αναλογία σε 70:1 (εβδομήντα-προς-ένα!), απόδειξη άκρας τοκογλυφίας. ΑΥΤΟ είδε ο Ιησούς και εξανέστη, διότι καθιστούσε σχεδόν αδύνατο το προσκύνημα των πιστών στο ναό. Διότι στον Ιουδαϊσμό ο Θεός δεν βρίσκεται παντού, αλλά κυρίως (ή ίσως και αποκλειστικά) μέσα στο ναό. Οπότε, έτσι, οι πιστοί εκβιάζονταν με την πιο απόλυτη έννοια. Να γιατί εξαγριώθηκε.




30 views0 comments

Comments


bottom of page